這次的事件只能說明顯的突顯出2件事情~

第一:我太過相信別人,就算是很熟的朋友,當她"二光"時是仍救不了你的~

第二:自己實在是太過隨性的個性,還是要注意點丫~畢竟出了台灣,遠水救不了近火,朋友們是不來及滅火的~

so....咦~愛注意~(台語~)天天開心、天天開心~(無言中....) 

事情的發生是醬子滴~好不容易體檢完的隔天早上八點,就收到來自澳洲簽證辦事處的MAIL~

主旨:WANG, QUEENA (生日,F)Electronic Working Holiday Visa Application TRN EGNSPFF7FT [SEC=IN-CONFIDENCE:CLIENT]

寄件者:

Dear Ms Queena

This email is in relation to your electronic working holiday (subclass 417) visa application lodged via the Department of Immigration and Citizenship website.

INFORMATION REQUIRED

To enable this office to assess that you are a genuine visitor eligible for an electronic working holiday visa, it will be necessary for you to provide the following declarations (please answer Yes or No to each declaration individually):

1. You have read and understand the information provided to you at the beginning of the application, that you are aware of the conditions that will apply to your visa and that you are required to abide by them.

2. You understand that the visa you are applying for does not permit you to be employed in Australia with one employer for more than 6 months.

3. You understand that the visa you are applying for does not permit you to undertake studies or training for more than 4 months.

4. You have sufficient funds for the initial period of your stay in Australia and for the fare to your intended overseas destination on leaving Australia.

5. Any employment during your holiday in Australia will be short-term employment and the purpose of working is to supplement your holiday funds.

6. You are applying for a Working Holiday visa for the first time and have not previously entered Australia on a Working Holiday visa (on a passport of any country).

7. You have truthfully declared all relevant details required of you in your application.

8. If granted a visa, you will advise the Australian Government of any change in your circumstances.

9. You will respect Australian values during your stay in Australia and will obey the laws of Australia.

除了要回答以上九個問題外,還要再附上一張Form 1282表格....

我看就頓時有暈的感覺,為什麼只有我這麼"幸運"的得到了這份要補件大禮呢?tell me why~

想到當初在填表格時問了簽證剛過的朋友,她都跟我ok啦~很簡單~easy!就是她那份莫名的信心讓我整個就很放鬆的上線寫表格~結果收到澳洲辦事處要我補答這九個問題及補附一張Form時,我臉有點歪了!最讓我忍受不了的是當我第一次問朋友mail的意思是....?她還跟我說okok這是過的意思?同學~妳也太視而不見這九個要你回答YES or NO Questions了吧!

這二光的傢伙後來更是才說其實她的簽證是別人幫她用了,她覺得簡單是因為她只要拿出信用卡刷一刷,其他東西都不用處理!喵的咧~那妳哪來的信心來向我拍胸部保證說OK的啦~吭....最後,當然該揍朋友還是照揍,補件還是要照補丫!所以當我補好件後就等澳洲告知我的生死了~

結果在我邊擔心簽證會不會不過?或是發簽證時間會加長而導致我準備來不及?東煩惱西幻想的時候~5/23下午5:03終於收到了核發簽證的信件啦~實在是好開心喔!

電子簽證核發通知內容如下:

PERMISSION REQUEST ID: XXXXXXXXXX
CLIENT ID: 72XX7158XXX
Transaction Reference Number: EXXXSPX7FT
Passport Number: 2XX04XXX1
Family Name: WANG
Given Name:QUEENA

Date of Birth: XX/XX/19XX

Dear QUEENA WANG

RE: Application for Subclass 417 - Working Holiday (Temporary) (Class TZ) visa

This is to advise that you have been granted a Working Holiday Visa, Subclass 417,  on 23 May 2009.

真是讓我太感動了~辛苦的澳辦謝謝你們週六還辛苦的上班,沒有週休二日的將簽證核發下來給我,也謝謝這次讓我太過放鬆就誤填錯表格的二光朋友,讓我知道了未來還是靠自己卡實在,別再相信那妳那莫名的自信心了!再醬子我就再對你殺很大了!哼~

arrow
arrow
    全站熱搜

    queena5471 發表在 痞客邦 留言(12) 人氣()